Παρασκευή, 27 Απριλίου 2007

σουφι

θεμα με πολυ ζουμι και για πολυ συζητηση ο σουφισμος.

κατ αρχας σουφι υπαρχουν σε ολες τις θρησκειες, απλα γιατι προσαρμοζονται οι ιδιοι στην επικρατουσα θρησκεια.

(απομειναρι χριστιανων σουφι ειναι οι πυροβατες αναστεναρηδες, οι οποιοι καμια σχεση δεν ειχαν ποτε με το ισλαμ, αλλα προκειται για Ελληνες σουφι που προσαρμοστηκαν στον χριστιανισμο - η ολη τελετη ειναι αρχαιοελληνικη).

ο λογος απλος: ο θεος ειναι ενας για ολους, ασχετα του πως τον ονομαζουμε εμεις ή τι δογματα εφευραμε στο ονομα του.

οι σουφι προϋπηρχαν των εβραιογενων θρησκειων (χριστιανισμος-ισλαμισμος).

η προελευση τους ειναι ανιμιστικη.


και αν ψαξουμε τις ριζες του σουφισμου ως αντιληψη, θα τις δουμε να ξεκινουν απ την αρχαια Ελλαδα.

αναφερθηκαν πολλα και διαφορα, οπως "ο διαλογισμος, το αυτομαστιγωμα, αλλα και το ομαδικο σεξ και τα οινοπνευματωδη", αλλα αυτο που δεν αναφερθηκε καθολου ειναι η σχεση των σουφι με την κανναβη.

ολη η "φιλοσοφια" των ρεμπετων ειναι η Ελληνικη αποδοση του δερβισικου ταγματος του σεϊχη Χαϊδαρ.

η ορολογια τεκες, ο ζεϊμπεκικος αυτοσυγκεντρωτικος χορος, η σιωπη που επικρατουσε στους τεκεδες (περαν του οργανου), η εννοια του μαγκα ως "σωστος", προερχονται απο τους σουφι.

"ο σεϊχης Χαϊδαρ βρηκε το χασις στο Χουρασαν, ιδιαιτερη πατριδα του Ομαρ Καγυαμ, του συγγραφεα των Ρουμπαγιατ, και επεβαλε στους Δερβισες του Σουφικου Ταγματος του να το χρησιμοποιουν στις καθημερινες τους τελετουργιες.

η λεξη assassin προερχεται απο το ονομα του Χασαν Ιμπν αλ-Σαμπαχ, ο οποιος εδωσε το κακο ονομα στο χασις εξ αιτιας της δολοφονικης μανιας της Ισμαηλιτικης Σεκτας του των Σιιτων μουσουλμανων, τους οποιους φανατιζε απεναντι στον θανατο δειχνοντας τους με την βοηθεια του χασις μια "εικονα" του παραδεισου που τους περιμενε, στα τελη του ενδεκατου μΧ αιωνα.

ετσι ο Χαϊδαρ δεν καταφερε να διαδωσει πολυ την χρηση του, ζητησε ομως απο τους φιλους του να φυτεψουν τους σπορους του πανω στον ταφο του.(θυμηθειτε το αναλογο ρεμπετικο τραγουδι που λεει το ιδιο ακριβως πραγμα, μετα απο τοσους αιωνες)

κατα τον δεκατο τριτο αιωνα, διαδοθηκε ομως απο την Βαγδατη μεχρι την Αιγυπτο και εγινε γνωστο σαν "η κυρια του Χαϊδαρ" "

τα "αυτομαστιγωματα", η πυροβασια, οι αναιμακτες πληγες που κλεινουν χωρις σημαδια, γινονται μονο οταν οι δερβισηδες βρισκονται σε εκσταση, και αυτο μονο την ημερα της εορτης του Σεϊχη, καποιου αγιου αν ειναι χριστιανοι, ή καποιας αλλης σημαντικης εορτης αν ειναι αλλου θρησκευματος.

δεν αποτελουν πρακτικη για την επιτευξη της εκστασης, αλλα αποδειξη του οτι βρισκονται σε εκσταση.

και φυσικα οι σουφι δεν γραφουν τιποτα!

δεν υπαρχει κανενα βιβλιο με πληροφοριες ή διδαχες.

μονο ποιηματα απο καποιους εμπνευσμενους, οπως ο Τζελαλουντιν Ρουμι και ο Ομαρ Καγυαμ.

σουφικης αντιληψης ειναι και οι διδασκαλιες τυπου "Χοτζα", του Αισωπου του ισλαμ.

η διδασκαλια γινεται μονο απο δασκαλο σε μαθητη, προφορικα!

οσον αφορα το πως εξαπλωθηκε ο ισλαμισμος, αρκει να διαβασει κανεις μια βιογραφια του Μωαμεθ - με το σπαθι εξαπλωθηκε.

αλλα το ιδιο εκανε και ο χριστιανισμος απο τη στιγμη που εγινε κρατικη θρησκεια - οι Ελληνες Εθνικοι το γνωρισαν καλα, οπως και οι Ινδιανοι ή οι Νεγροι.

αυτα ομως εγιναν απο φανατικους, και σουφι και φανατικος δεν γινεται!


θα κλεισω με ενα ποιημα το οποιο θα γραψω οπως το θυμαμαι για να μην ψαχνω νυχτιατικα:

καποτε υπηρξα κοκκος αμμου,
εγινα πεταλουδα,
μετα σκυλος,
τωρα ειμαι ανθρωπος,
αυριο μπορει να γινω θεος...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...